Narzędzie w telesprzedaży
Telemarketing jak każdy zawód w sprzedaży wymaga określonych narzędzi. Jeśli myślimy o przedstawicielu handlowym najczęściej na myśl przychodzą nam takie narzędzia pracy jak służbowy telefon, laptop oraz samochód służbowy. W zakresie telesprzedaży jest podobnie. Każdy telemarketer, każdy sprzedawca telefoniczny musi być wyposażony w odpowiednie narzędzie.
Oczywiście podstawą jest tutaj telefon. Nie da się sprzedawać przez telefon nie posiadając samego telefonu. To oczywiste. Niezbędne w tej pracy będzie także posiadanie komputera. Tak jak niemal już w każdej pracy, a zwłaszcza w pracy handlowa. Jednak telemarketer musi posiadać jeszcze dwa bardzo ważne narzędzia.
Pierwszym z nich jest baza danych. Baza danych to katalog firm i kontaktów, do których musimy wykonać telefon. To bardzo ułatwia pracę. Dzięki temu nie musimy specjalnie wyszukiwać kontaktów, a zadzwonić możemy do firm z określonej i przygotowanej listy. Drugie narzędzie to system CRM. Dzięki niemu możemy wpisać notatkę po każdej rozmowie telefonicznej. Coś w rodzaju podsumowania, a w przyszłości wrócić do tego i sprawdzić jak wyglądał kontakt z danym klientem.